RUSSIAN LANGUAGE IN MEDIA AND COMMUNICATIONS

Аннотация
This article is devoted to the analysis of the role of the Russian language in modern media and communications, as well as its significance in the global information space. In the context of rapid changes in communication processes, the Russian language retains its influence in the international media space, remaining an important tool for transmitting information to a wide audience. The article examines the use of the Russian language in the media (press, television, radio, Internet media, social networks), its communicative features, role in official and unofficial discourse, as well as trends in the development of media language. Particular attention is paid to the functioning of the Russian language in mass culture, political communication and commercial advertising.
Ключевые слова
Russian language, media linguistics, communication, mass media, Internet media, social networks, information space, language norms, advertising language, political communication, global media.
Библиографические ссылки
- Баев, О. (2020). Русский язык в медиапространстве: тенденции и перспективы. Москва: Издательство МГУ.
- Богданова, Н. (2018). Медиалингвистика: язык в современных средствах массовой информации. Санкт-Петербург: СПбГУ.
- Винокур, Г. О. (1993). О языке художественной литературы и журналистики. Москва: Наука.
- Гудков, Д. Б., & Ефремова, Н. Ф. (2019). Медиа-дискурс и его влияние на формирование общественного мнения. Журнал "Вопросы языкознания", 5, 34-50.
- Шахакимова, Р. (2024). ОМОНИМЫ И ПАРОНИМЫ В РУССКОМ ЯЗЫКЕ. ФУНКЦИОНАЛЬНО-СТИЛИСТИЧЕСКОЕ ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ОМОНИМИИ И ПАРОНИМИИ. International journal of scientific researchers (IJSR) INDEXING, 6(1), 7-12
- Shaxakimova, R. (2024). ОСОБЕННОСТИ УПОТРЕБЛЕНИЯ СЛОВ С ПЕРЕНОСНЫМ ЗНАЧЕНИЕМ. Nordic_Press, 3(0003)
- Shaxakimova, R. (2024). СОВРЕМЕННЫЕ ЭФФЕКТИВНЫЕ ПРИЕМЫ РАБОТЫ С ТЕКСТОМ НА УРОКАХ РУССКОГО ЯЗЫКА. Nordic_Press, 3(0003)