Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SYSTEM USING EMPIRICAL MODELING

Аннотация

The issue of empirical modeling of the development of the preschool and school education system is becoming increasingly important in improving the education sector today. Empirical models allow for a systematic study of the strengths and weaknesses of an education system, which can help improve the effectiveness of reforms. Modeling helps make decisions in education policy based on statistical and empirical data.

Ключевые слова

empirical, model, modeling, knowledge economy.

PDF

Библиографические ссылки

  1. Петти У. Экономические и статистические работы. Т. I-II. Перевод под ред. Смит М.Н. Москва: Государственное социально-экономическое издательство, 1940. -с.. 323;
  2. Рикардо Д. Начало политической экономии и налогообложения. - М.: Эксмо, 2016. 1040-стр.; Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. – М.: Эксмо, 2016. -с. 255.
  3. Вальрас Л. Элементы чистой политической экономии. - М.: Изограф, 2000. -с. 448 (Éléments d’économie politique pure, 1874); Clark J.M. Preface to Social Economics. - New York: Farrar & Rinehart. Р. 193; Милль.Дж.С. Система логики. т.т. 1-2. -М., 1914. -с.880; Рошер У. «Система помощи бедным и политика борьбы с бедностью» (System der Armenpflege und Armenpolitik, 1894. -р. 345).
  4. Bell D. Notes on the Post-Industrial Society // The Public Interest. - 1967. №7; 5. Гэлбрейт, Дж. К. Новое индустриальное общество // The New Industrial State (1967). 2004. -с. 608. ISBN 5-17-024777-X;
  5. Гэлбрейт, Дж. К. Новое индустриальное общество // The New Industrial State (1967). 2004. -с. 608. ISBN 5-17-024777-X;
  6. Balaji P. The transformation and structure of the high technology industrial complex. California: University of California, 1999;
  7. Dretske Fred I. Knowledge and the flow of information. // Stanford: CSLI publ., Cop. 1999.
  8. Тоффлер, Э. Третья волна. The Third Wave, 1980. - М.: АСТ, 2010. -с. 784. (Philosophy). 5100 экз. ISBN 978-5-403-02493-8;