Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

PEDAGOGICAL PROCESS AIMING AT FORMING PROFESSIONAL TOLERANCE IN FUTURE TEACHERS AND ITS MAIN PARAMETERS

Аннотация

This article discusses pedagogical tolerance, its components, professionally necessary qualities, professionally significant qualities, the differences between them and their social significance, the possibilities of forming these qualities in future teachers in the process of higher pedagogical education, the possibilities of teachers with tolerance to organize the pedagogical process, the specificity of the pedagogical process aimed at this goal, and the possibilities of developing professional tolerance in future teachers are shown.

Ключевые слова

Pedagogical tolerance, social tolerance, psychological tolerance, professionally important qualities, future teachers, higher pedagogical education, parameter, values, social norms, students, parents, students, professional activity, pedagogical process, collaborative environment.

PDF

Библиографические ссылки

  1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktyabrdagi “O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5847-son Farmoni.
  2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 27-fevraldagi “Pedagogik ta’lim sohasini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-4623-son Qarori.
  3. Петухов Н.Н. Общие основы коммунистического воспитания: учебное пособие. - Л.: ЛГПИ, 1975. - 130 с.
  4. Шадриков В.Д. Проблемы профессиональных способностей // Психологический журнал, 1982. - Т. 3. - №5. - с. 13 - 26.
  5. Марищук В.Л. Специальная тренировка как одно из средств решения задач профориентaции // профессионально-прикладная физическая подготовка. - М.: ВНИИФК, 1974.
  6. Авалуев Н.Б. Критериальный подход к оценке эффективности воспитательной деятельности педагога. Дисс. канд. пед. наук. - СПб., 2003 – 169 с.