THE IMPORTANCE OF USING TRADITIONAL AND DIGITAL CHANNELS IN THE PROMOTION OF HIGHER EDUCATION SERVICES

Авторы

  • Musaev B.Sh. Independent researcher of the Samarkand Institute of Economics and Service

Ключевые слова:

traditional marketing channels, digital marketing channels, marketing communications, promotion, Digital marketing tools.

Аннотация

Promotion of higher education services based on digital technologies, using the latest digital technologies to provide educational services to actual consumers (students, their parents, professors, administrators and other partners) and potential consumers (applicants and their parents) , employers, etc.) is to deliver information in real time using internet marketing and digital marketing opportunities. This article covers the issue of promoting higher education services through traditional and digital marketing channels. More emphasis is placed on digital marketing channels.

Библиографические ссылки

Allison DeeAnn. Chatbots in the Library: is it time? // Faculty Publications, UNL Libraries. 2011. № 280. URL: https://digitalcommons.unl.edu/libraryscience/280 (дата обращения: 22.10.2019).

Bicknell-Holmes Tr. Chat & Instant Messaging for Reference Services: a Selected Bibliography. Fac_ulty Publications, UNL Libraries. 2008. № 151. URL: https://digitalcommons.unl.edu/libraryscience/151 (дата обращения: 22.10.2019).

Баталова О.С. Специфика маркетинговых коммуникаций на рынке образовательных услуг // Экономическая наука и практика: материалы Междунар. науч. конф. 2012. С.110-114.

Булин-Соколова Е.И. Информационно-коммуникативные технологии в системе общего образования [Текст] // М.: ФГНУ ИОО, 2004. 7,5 уч.-изд.

Виссема Й. Университет третьего поколения. Управление университетом в переходный период / Й. Виссема. - М.: Олимп-Бизнес, 2016.

Hewitt, F., & Clayton, M. (1999). Quality and complexity lessons from English higher education. International Journal of Quality & Reliability Management, 16(9), 838-858.

Kotler, Ph., Fox, K.F.A. (1985), Strategic Marketing for Educational Institutions, Prentice Hall, 396 p.

Кривцова М.Н. Специфика и виды информационно-рекламных источников в профориентационной работе вузов // Молодой ученый. 2016. № 8. С. 1274-1276.

Maslowsky, C. (2013). Five Ways Higher Education Marketing Will Change in 10 Years. The EvoLLLution. Retrieved 20 July 2016.

Половина Г.Б. Интеграция мультимедийных технологий с традиционными учебными дисциплинами в системе повышения квалификации учителей-предметников // Информатика и образование. 2009. № 5.

Шаронин Ю.В. Цифровые технологии в высшем и профессиональном образовании: от личностно ориентированной smart-дидактики к блокчейну в целевой подготовке специалистов / Ю.В. Шаронин // Современные проблемы науки и образования. - 2019. -№ 1.

Gulyamov S.S., Ayubov R.Kh., Abdullaev M.Q. Digital economy - current directions of personnel training. Scientific electronic magazine "Economy and innovative technologies", No. 1, 2020. Pages 186-198.

Загрузки

Опубликован

2024-02-12

Как цитировать

Musaev, B. (2024). THE IMPORTANCE OF USING TRADITIONAL AND DIGITAL CHANNELS IN THE PROMOTION OF HIGHER EDUCATION SERVICES. Theoretical Aspects in the Formation of Pedagogical Sciences, 3(3), 117–124. извлечено от http://econferences.ru/index.php/tafps/article/view/12607