Перейти к главному меню навигации Перейти к основному контенту Перейти к нижнему колонтитулу сайта

MODERN PEDAGOGICAL APPROACHES TO THE MODERNIZATION OF ECOLOGICAL EDUCATION

Аннотация

In this article, the theoretical-methodological foundations of the formation of eco-literacy in students in the process of modernization of environmental education, pedagogical-psychological features of modernization of environmental education, the corrective effect of eco-creativity, eco-responsibility, eco-literacy competencies in students between nature and human relations studied. Modern pedagogical approaches to the modernization of environmental education are also analyzed.

Ключевые слова

ecology, biosphere, formation of eco-literacy, environment, national values, healthy lifestyle, ecological dialogue, pedagogical process, professional-pedagogical activity, integrative, value, value approach, national, historical, technological.

PDF

Библиографические ссылки

  1. Abdullaev M. and others. Fundamentals of cultural studies. T., 2006.
  2. Akbarova S. (2023). "Eco-literacy: modern approaches and best practices". Journal of Pedagogical and Psychological Studies, 1(4), 68–71. Retrieved from https://imfaktor.com/index.php/jopaps/article/view/136
  3. Jabbarov I. Ethnography of the Uzbek people -T.: "Teacher", 1994.-320 p.Кулешова М.Е., Мазуров Ю.Л. Экологические функции как основа выявления ценности территорий // Уникальные территории в природном и культурном наследии регионов. М.: РНИИ культурного и природного наследия, 1994.
  4. Соболев Н.А. Региональная стратегия территориальной охраны природы // Критерии и методы формирования экологической сети природных территорий. Вып. 1. – 2-е изд. – М.: Центр охраны дикой природы СоЭС, 1999.
  5. http://book.inf.uz